Пабочным назіральнікам часта здаецца, што папа Францішак выкінуў кнігу правілаў, як павінен паводзіць сябе рымскі пантыфік.
Папа Францішак любіць сацыяльныя сеткі, ня хоча езьдзіць куленепрабівальным «папамабілем» і кажа, што Царква не павінна засяроджваць сваю ўвагу на гомасэксуалістах і абортах, піша вашынгтонская карэспандэнтка Радыё Свабода Хэзэр Маэр.
Першая прыкмета таго, што Папа Францішак будзе адрозьнівацца ад сваіх папярэднікаў, зьявілася, калі ён выйшаў на балькон сабору Сьвятога Пятра ў Рыме пасьля ягонага абраньня ў сакавіку: 76-гадовы пантыфік меў на сабе простае белае адзеньне, а не каштоўныя шоўкавыя ўбраньні, якія наогул зьвязваюць з папскай пасадай.
Як біскуп у сваёй роднай Аргентыне, Францішак наведваў бедныя кварталы, езьдзіў на аўтобусе і сам сабе гатаваў ежу. Стаўшы папам, ён адмовіўся ад некаторых раскошных атрыбутаў папства – прыкладам, стаў езьдзіць «фордам-фокусам» замест куленепрабівальнага «papamobile» і пасяліўся ў звычайным доме на тэрыторыі Ватыкану, замест пакарыстацца Апостальскім палацам. Папа Францішак сам носіць свой уласны багаж і засядае на драўляным крэсьле замест залатога трону сваіх папярэднікаў.
Папа таксама выкарыстоўвае сацыяльную сетку Twitter (https://twitter.com/Pontifex) для заклікаў дапамагаць бедным. Часам ён бярэ трубку тэлефону і звоніць людзям, якія яму напісалі лісты, каб перадаць ім словы суцяшэньня і надзеі.
Любой з гэтых зьменаў у папскіх паводзінах было б дастаткова, каб зьвярнуць увагу сьвету на яго як, магчыма, на самага сьціплага і даступнага папу ў сучаснай гісторыі.
Але папа Францішак праявіў сябе яшчэ больш радыкальна ў сваіх выказваньнях, у якіх закрануў праблемы людзей, на якіх раней Царква глядзела як на маргіналаў або яўна асуджала, як, прыкладам, гомасэксуалістаў і атэістаў.
Для шмат каго найбольш паказальным прыкладам гэтага зруху ў афіцыйным тоне Царквы было выказваньне папы Францішка ў ліпені, калі ён, адказваючы ў самалёце на пытаньне журналістаў аб сваіх адносінах да гомасэксуалістаў, замест працытаваць каталіцкую дактрыну, якая асуджае гомасэксуалізм як распусту і вычварэнства, сказаў:
«Калі чалавек зьяўляецца геем і шукае Бога, і мае добрую волю, дык хто я такі, каб судзіць яго?»
Джэймс Гічкок, гісторык Каталіцкай царквы, кажа, што папа Францішак настолькі моцна зацікаўлены распаўсюджваньнем сваёй пастырскай езуіцкай філязофіі – якая падкрэсьлівае дабрачыннасьць і сацыяльную справядлівасьць – што ён часта выказваецца імпульсіўна, без дапамогі загадзя падрыхтаваных нататак:
«У мінулым папскія заявы рыхтавалі вельмі старанна. Яны, хутчэй за ўсё, пераглядаліся рознымі асобамі дзеля іх удасканаленьня. Ён мае значна больш свабодны стыль працы» – сказаў нашаму радыё Джэймс Гічкак.
Адсутнасьць такога нагляду за папскімі заявамі была відавочная і ў нядаўнім інтэрвію папы Францішка езуіцкаму часопісу «La Civilta Cattolica», у якім папа сказаў, што Царква занадта засяроджваецца на пытаньнях абортаў, аднаполых шлюбаў і кантролю за нараджальнасьцю ды можа рассыпацца, як «картачны дамок», калі ня знойдзе «новую раўнавагу».
Разам з тым назіральнікі за жыцьцём Ватыкану выразна падкрэсьліваюць, што папа Францішак у сваіх выказваньнях гаворыць толькі аб зьмене падыходу Царквы да некаторых пытаньняў, а не аб зьмене яе вучэньня.
«Відавочна, што ён не зьбіраецца ўхваляць такія паводзіны, ён не зьбіраецца сказаць, што гомасэксуальны лад жыцьця зьяўляецца прымальным. Тут справа ў тым, як найлепш падысьці да гэтага пытаньня» – кажа гісторык Царквы Джэймс Гічкак.
Папа Францішак любіць сацыяльныя сеткі, ня хоча езьдзіць куленепрабівальным «папамабілем» і кажа, што Царква не павінна засяроджваць сваю ўвагу на гомасэксуалістах і абортах, піша вашынгтонская карэспандэнтка Радыё Свабода Хэзэр Маэр.
Першая прыкмета таго, што Папа Францішак будзе адрозьнівацца ад сваіх папярэднікаў, зьявілася, калі ён выйшаў на балькон сабору Сьвятога Пятра ў Рыме пасьля ягонага абраньня ў сакавіку: 76-гадовы пантыфік меў на сабе простае белае адзеньне, а не каштоўныя шоўкавыя ўбраньні, якія наогул зьвязваюць з папскай пасадай.
Як біскуп у сваёй роднай Аргентыне, Францішак наведваў бедныя кварталы, езьдзіў на аўтобусе і сам сабе гатаваў ежу. Стаўшы папам, ён адмовіўся ад некаторых раскошных атрыбутаў папства – прыкладам, стаў езьдзіць «фордам-фокусам» замест куленепрабівальнага «papamobile» і пасяліўся ў звычайным доме на тэрыторыі Ватыкану, замест пакарыстацца Апостальскім палацам. Папа Францішак сам носіць свой уласны багаж і засядае на драўляным крэсьле замест залатога трону сваіх папярэднікаў.
Папа таксама выкарыстоўвае сацыяльную сетку Twitter (https://twitter.com/Pontifex) для заклікаў дапамагаць бедным. Часам ён бярэ трубку тэлефону і звоніць людзям, якія яму напісалі лісты, каб перадаць ім словы суцяшэньня і надзеі.
Любой з гэтых зьменаў у папскіх паводзінах было б дастаткова, каб зьвярнуць увагу сьвету на яго як, магчыма, на самага сьціплага і даступнага папу ў сучаснай гісторыі.
Але папа Францішак праявіў сябе яшчэ больш радыкальна ў сваіх выказваньнях, у якіх закрануў праблемы людзей, на якіх раней Царква глядзела як на маргіналаў або яўна асуджала, як, прыкладам, гомасэксуалістаў і атэістаў.
Для шмат каго найбольш паказальным прыкладам гэтага зруху ў афіцыйным тоне Царквы было выказваньне папы Францішка ў ліпені, калі ён, адказваючы ў самалёце на пытаньне журналістаў аб сваіх адносінах да гомасэксуалістаў, замест працытаваць каталіцкую дактрыну, якая асуджае гомасэксуалізм як распусту і вычварэнства, сказаў:
«Калі чалавек зьяўляецца геем і шукае Бога, і мае добрую волю, дык хто я такі, каб судзіць яго?»
Джэймс Гічкок, гісторык Каталіцкай царквы, кажа, што папа Францішак настолькі моцна зацікаўлены распаўсюджваньнем сваёй пастырскай езуіцкай філязофіі – якая падкрэсьлівае дабрачыннасьць і сацыяльную справядлівасьць – што ён часта выказваецца імпульсіўна, без дапамогі загадзя падрыхтаваных нататак:
«У мінулым папскія заявы рыхтавалі вельмі старанна. Яны, хутчэй за ўсё, пераглядаліся рознымі асобамі дзеля іх удасканаленьня. Ён мае значна больш свабодны стыль працы» – сказаў нашаму радыё Джэймс Гічкак.
Адсутнасьць такога нагляду за папскімі заявамі была відавочная і ў нядаўнім інтэрвію папы Францішка езуіцкаму часопісу «La Civilta Cattolica», у якім папа сказаў, што Царква занадта засяроджваецца на пытаньнях абортаў, аднаполых шлюбаў і кантролю за нараджальнасьцю ды можа рассыпацца, як «картачны дамок», калі ня знойдзе «новую раўнавагу».
Разам з тым назіральнікі за жыцьцём Ватыкану выразна падкрэсьліваюць, што папа Францішак у сваіх выказваньнях гаворыць толькі аб зьмене падыходу Царквы да некаторых пытаньняў, а не аб зьмене яе вучэньня.
«Відавочна, што ён не зьбіраецца ўхваляць такія паводзіны, ён не зьбіраецца сказаць, што гомасэксуальны лад жыцьця зьяўляецца прымальным. Тут справа ў тым, як найлепш падысьці да гэтага пытаньня» – кажа гісторык Царквы Джэймс Гічкак.