Цэнтар этнакасмалёгіі "Крыўя" аб'ядноўвае навукоўцаў, музыкаў, мастакоў, якія займаюцца вывучэньнем беларускай традыцыйнай этнічнай культуры.
Да арганізацыі сустрэчы ў Магілёве спрычынілася мясцовая суполка Таварыства беларускай мовы, а таксама адміністрацыя цэнтральнай гарадзкой бібліятэкі. У яе чытальную залю пагартаць выданьне, пачуць пра яго зьмест ды паслухаць гукі беларускай дуды прыйшлі больш за пяцьдзесят чалавек.
Госьці прывезьлі з сабой два нумары альманаху. Першы зь іх выйшаў яшчэ ў 2005 годзе. Яго прысьвяцілі навуковаму, ідэалягічнаму, этнаграфічнаму і мастацкаму увасабленьню крыўскай традыцыі. Другі выйшаў сёлета. Прысьвечаны ён тысячагодзьдзю першай пісьмовай згадкі Літвы (1009 г.), а таксама дваццацігодзьдзю дзейнасьці цэнтра “Крыўя”.
Філёзаф Аляксей Дзермант пачаў прэзэнтацыю альманаху з паходжаньня яго назвы. “DRUVIS” – слова з прускай мовы.
“Яно азначае – вера. У гэтага слова індаэўрапейскія карані і ад яго паходзяць трываласьць, вернасьць, а таксама самае моцнае дрэва Дуб. Мы ў цэнтры “Крыўя” і ў часопісе “DRUVIS” вялікую ўвагу надаём балцкаму складніку беларускай культуры й гісторыі. Вядома, што былі балты падняпроўскія, дзьвінскія, яцьвягі. Мы спрабуем рэканструяваць у сваёй творчасьці і досьледах Балтыйскі сьвет”, даводзіў магілёўцам Аляксей Дзермант.
Паводле яго альманах “DRUVIS” -- выданьне не акадэмічнае, а культуралягічнае. Нашая стратэгія, заявіў Аляксей Дзермант, палягае на тым, каб людзі у беларускіх рэгіёнах зацікавіліся сваёй мясцовай культурай.
“Гэтае выданьне арыентуецца на адраджэньне жывой культуры. Не сакрэт, што сёньня ідзе досыць імкліва працэс фармаваньня беларускай нацыі. Мы ўвесь час чуем, што беларусы – гэта славяне, якія належаць да рускага сьвету -- праваслаўнага ды візантыйскага, аднак мы ня ведаем іншага вымярэньня нашай ідэнтычнасьці. У сваіх выданьнях мы кажам, што Беларусь можа быць аднесеная да іншых рэгіёнаў. Менавіта да Прыбалтыкі й Балта-Скандынавіі. Гэта можна заўважыць у традыцыйнай культуры, у сьпевах, арнамэнтах, антрапалёгіі тутэйшых людзей”.
Сваё бачаньне музычных асаблівасьцяў балцкага элемэнту беларускай культуры давёў магілёўцам мастак, музыка ды этнакультуроляг Тодар Кашкурэвіч. Ён вядомы ў Беларусі майстра рэканструктар беларускай дуды. У яго выкананьні магілёўцы й пачулі гукі дударскай мэлёдыі.