Тодар Копша (Рыгор Яновіч) (1939–2012) — мастак-абстракцыяніст.
Нарадзіўся ў Слаўгарадзе. Скончыў Менскую мастацкую вучэльню.
За савецкім часам удзельнічаў у незалежных творчых суполках, арганізоўваў падпольныя мастацкія выставы.
Творчы псэўданім Копшу прыдумаў ягоны сябар паэт Алесь Разанаў.
Па-старабеларуску «копша» азначала «магільны дух», «далакоп».
За некалькі гадоў да сьмерці мастак амаль перастаў выходзіць з дому. Маляваць ужо ня мог. Працаваў у тэхніцы каляжу, якую асвоіў у росквіце сваёй творчасьці.
Працы Тодара Копшы знаходзяцца ў замежных прыватных калекцыях. Самую знакамітую ягоную карціну «Сон» купіў францускі калекцыянэр. Доўгі час працы Копшы выстаўлялі вельмі рэдка. Апошняя прыжыцьцёвая выстава адбылася напрыканцы 2008 году.
Зоя Луцэвіч: Ня можаш паказаць усё, што хочаш, бо ёсьць цэнзура
Міхаіл Тумеля: Зрабіў бы «залаты» DVD беларускай анімацыі
Міхаіл Гулін: «Раблю ўсё сам, без палітычнага патасу»
Сяргей Шабохін: Спрабуем выпрацаваць грамадзянскую адказнасьць у дзеячоў культуры
Слабодчыкава: «Да жанчыны ставяцца як да цела»
Парфянок: Фатаграфія моцна зьвязаная з працэсам ідэнтыфікацыі нацыі
Нарадзіўся ў Слаўгарадзе. Скончыў Менскую мастацкую вучэльню.
За савецкім часам удзельнічаў у незалежных творчых суполках, арганізоўваў падпольныя мастацкія выставы.
Творчы псэўданім Копшу прыдумаў ягоны сябар паэт Алесь Разанаў.
Па-старабеларуску «копша» азначала «магільны дух», «далакоп».
За некалькі гадоў да сьмерці мастак амаль перастаў выходзіць з дому. Маляваць ужо ня мог. Працаваў у тэхніцы каляжу, якую асвоіў у росквіце сваёй творчасьці.
Працы Тодара Копшы знаходзяцца ў замежных прыватных калекцыях. Самую знакамітую ягоную карціну «Сон» купіў францускі калекцыянэр. Доўгі час працы Копшы выстаўлялі вельмі рэдка. Апошняя прыжыцьцёвая выстава адбылася напрыканцы 2008 году.
Архіў праекту:
Зоя Луцэвіч: Ня можаш паказаць усё, што хочаш, бо ёсьць цэнзура
Міхаіл Тумеля: Зрабіў бы «залаты» DVD беларускай анімацыі
Міхаіл Гулін: «Раблю ўсё сам, без палітычнага патасу»
Сяргей Шабохін: Спрабуем выпрацаваць грамадзянскую адказнасьць у дзеячоў культуры
Слабодчыкава: «Да жанчыны ставяцца як да цела»
Парфянок: Фатаграфія моцна зьвязаная з працэсам ідэнтыфікацыі нацыі