«Дзьверы ў агні» — новы спэктакль Свабоднага Тэатру атрымаў найвышэйшую ацэнку брытанскай крытыкі

У Лёндане ў Тэатры Soho ідзе новы спэктакль Беларускага Свабоднага Тэатрупад назвай «Дзьверы ў агні» (Burning Doors).

Кіраўнікі Свабоднага Тэатру, Мікалай Халезін і Натальля Каляда, гэтым разам паклалі аснову свайго сцэнічнага расповеду тры гісторыі перасьледу свабоды — Марыі Алёхінай і «Pussy Riot», расейскага мастака-пэрформэра Пятра Паўленскага і ўкраінскага рэжысэра Алега Сянцова. У спэктаклі ў ролі самой сябе, выступае Марыя Алёхіна.

Фота: Алекс Брэнэр (Беларускі Свабодны тэатар)

Спэктакль «Дзьверы ў агні» атрымаў найвышэйшыя ацэнкі ад шэрагу брытанскіх тэатральных крытыкаў і выданьняў.

«Гісторыя Алёхінай — самая вядомая публіцы, але яе досьвед побыту ў турме сапраўды шакуе. Часам лірычны, часам брутальны расповед вядуць з жахлівым дынамізмам і неверагоднай фізычнай напругай васьмёра актораў», — напісала Дэбра Клэйман у «The Reviews Hub».

Фота: Алекс Брэнэр (Беларускі Свабодны тэатар)

«Ніводная брытанская тэатральная кампанія ня можа ўнесьці такога ўзроўню інтэлектуальнай, эмацыйнай і палітычнай інтэнсіўнасьці ў свае пастаноўкі... Беларускі Свабодны Тэатар і „Дзьверы ў агні“ — цудоўныя», — заканчвае сваю ўхвальную рэцэнзію Кэрал Ўодыс, даючы спэктаклю найвышэйшую ацэнку — пяць зорак.

Фота: Мікалай Халезін (Беларускі Свабодны тэатар)

«Праз увесь спэктакль прайшоў вялікі паток фізычнага тэатру, калі акторы ўкладвалі пласты сваімі целамі і праляталі праз паветра. Быў гумар, але ў асноўным гэта было пакутліва — асабліва фрагмэнт Кірылы Канстанцінава, які заплакаў і памачыўся на сцэне, каб схаваць і здушыць эмоцыі свайго мінулага», — напісаў ў рэцэнзіі на «Дзьверы ў агні» тэатральны аглядальнік The Guardian.

Фота: Мікалай Халезін (Беларускі Свабодны тэатар)

«„Дзьверы ў агні“ — магутны матэрыял. Яго жывёльны гнеў і пачуцьцё несправядлівасьці расплюшчвае вас, як грузавік», — тэатральны крытык Вікторыя Садлер.

Фота: Беларускі Свабодны тэатар

«Яны адлюстроўваюць найменш прывабныя аспэкты жыцьця па той бок ранейшай „жалезнай заслоны“ са змрочным смуткам, імкнучыся паказаць Захаду, што насамрэч адбываецца, ды зь відавочным жаданьнем дамагчыся зьменаў», — адзначае British Theatre Guide.

Гаворачы пра спэцыфіку «Дзьвярэй у агні» у параўнаньні з ранейшымі пастаноўкамі Свабоднага Тэатру, Мікалай Халезін сказаў «Белсату»:

«Мы паспрабавалі дайсьці да рысы, якая азначае мяжу цялесных магчымасьцяў актора. Мы нават выйшлі крыху за гэтую рысу».